love is love

Ketika dulu.. Semasa bgtau kawan2 yg saya sudah bertunang lelaki Cina dan bakal kahwin.. Laju je segelintir dr mereka kata; “Macam dah x ada lelaki Melayu untuk dijadikan suami… Lelaki bangsa Cina juga yg nak dijadikan  suami..” 

Sy jawab , “tak ada lelaki Melayu yg semengah sesuai jadi suami kita. Dah laki Cina ni Allah hadiah pd kita sebagai suami kita… Kita terima dgn hati yg terbuka dan bersyukur. “

Selepas hampir 6 thn usia perkahwinan, insyaAllah…hidup kami berada di landasan yg betul ..

Impian kami ingin berjalan berpimpinan tangan menuju ke Jannah.

Ketika dulu.. Semasa bgtau kawan2 yg saya sudah bertunang lelaki Cina dan bakal kahwin.. Laju je segelintir dr mereka kata; “Macam dah x ada lelaki Melayu untuk dijadikan suami… Lelaki bangsa Cina juga yg nak dijadikan suami..”

Sy jawab , “tak ada lelaki Melayu yg semengah sesuai jadi suami kita. Dah laki Cina ni Allah hadiah pd kita sebagai suami kita… Kita terima dgn hati yg terbuka dan bersyukur. “

Selepas hampir 6 thn usia perkahwinan, insyaAllah…hidup kami berada di landasan yg betul ..

Impian kami ingin berjalan berpimpinan tangan menuju ke Jannah.

Maghrib2 ni dlm keadaan hujan sedap mkn sedap..

Maghrib2 ni dlm keadaan hujan sedap mkn sedap..

by @adamcorrielee “Kelas Usrah Fitrah
(Khas utk para pengiat seni)

USTAZ MUHAMMAD ABDULLAH AL-AMIN

Tarikh 29.9.2014
Tajuk : Peranan 8 golongan dalam pembangunan ummah.

#majlisIlmu
#ummah
#adamcorrie
#ilmuperludicari
#islamItuMudah
#muhasabahdiri” via @PhotoRepost_app

by @adamcorrielee “Kelas Usrah Fitrah
(Khas utk para pengiat seni)

USTAZ MUHAMMAD ABDULLAH AL-AMIN

Tarikh 29.9.2014
Tajuk : Peranan 8 golongan dalam pembangunan ummah.

#majlisIlmu
#ummah
#adamcorrie
#ilmuperludicari
#islamItuMudah
#muhasabahdiri” via @PhotoRepost_app

by @shakilaadnan “Kelas #USRAHFITRAH #29Sept2014 bersama Ustaz Muhamad bin Abdullah (Ustaz Amin) 
Tajuk : Dakwah-Peranan Individu pada Ummah. 
8 golongan yang membantu ummah Islamiah.

1. Kebijaksanaan Para Pemimpin

Setinggi-tinggi kebijaksanaan ialah apabila ia di pimpin oleh Allah s.w.t. Ini kerana segala tindakkannya di bantu oleh Allah s.w.t dan amat sukar di ramal oleh musuh-musuhnya. Oleh itu kebijaksanaan pemimpin di dalam takrifan Islam adalah pemimpin yang bertaqwa kepada Allah s.w.t . Firman Allah s.w.t “Bertaqwalah kamu kepada Allah s.w.t maka Allah s.w.t akan mengajar kamu”

Pemimpin yang bertaqwa akan dipimpin Allah s.w.t dan sebab itulah, para musuh Islam cukup takut kepada lahirnya pemimpin yang bertaqwa ini. Sabda Rasullullahِ “Takutlah kamu akan firasat orang-orang yang beriman kerana sesungguhnya dia melihat dengan cahaya (pimpinan) Allah s.w.t”

2. Ilmu Para Ulama

Ummah Islamiah juga didokongi oleh keilmuan para ulamanya yang sentiasa menasihati dan menyampaikan ajaran agama ini.
Dengan ilmu yang ada pada mereka, sesebuah ummah itu dapat dibangunkan.

3. Peluh Para Amilin (Pekerja)

Golongan ini adalah golongan yang sentiasa berkerja dan berusaha tanpa jemu dan kecewa. Mereka bekerjasama di antara satu sama lain. Hasil daripada sumbangan mereka yang bersungguh-sungguh ini, maka terciptalah tamaddun islam yang amat tinggi.

4. Darah Para Syuhada

Para mujahid yang mempertahankan Islam dengan berani dan taqwa merupakan benteng yang kukuh di dalam Ummah Islamiah. Ini kerana para musuh Islam memang sentiasa berusaha menghapuskan Islam ini sama ada lahiriahnya maupun maknawiyahnya Golongan ini adalah golongan yang mempertahankan Islam apabila Islam di serang oleh musuh-musuhnya. Hasil daripada pengorbanan mereka inilah maka Islam itu dihormati dan tidak dipandang rendah oleh musuh-musuh yang bercita-cita ingin menguburkannya” via @PhotoRepost_app

by @shakilaadnan “Kelas #USRAHFITRAH #29Sept2014 bersama Ustaz Muhamad bin Abdullah (Ustaz Amin)
Tajuk : Dakwah-Peranan Individu pada Ummah.
8 golongan yang membantu ummah Islamiah.

1. Kebijaksanaan Para Pemimpin

Setinggi-tinggi kebijaksanaan ialah apabila ia di pimpin oleh Allah s.w.t. Ini kerana segala tindakkannya di bantu oleh Allah s.w.t dan amat sukar di ramal oleh musuh-musuhnya. Oleh itu kebijaksanaan pemimpin di dalam takrifan Islam adalah pemimpin yang bertaqwa kepada Allah s.w.t . Firman Allah s.w.t “Bertaqwalah kamu kepada Allah s.w.t maka Allah s.w.t akan mengajar kamu”

Pemimpin yang bertaqwa akan dipimpin Allah s.w.t dan sebab itulah, para musuh Islam cukup takut kepada lahirnya pemimpin yang bertaqwa ini. Sabda Rasullullahِ “Takutlah kamu akan firasat orang-orang yang beriman kerana sesungguhnya dia melihat dengan cahaya (pimpinan) Allah s.w.t”

2. Ilmu Para Ulama

Ummah Islamiah juga didokongi oleh keilmuan para ulamanya yang sentiasa menasihati dan menyampaikan ajaran agama ini.
Dengan ilmu yang ada pada mereka, sesebuah ummah itu dapat dibangunkan.

3. Peluh Para Amilin (Pekerja)

Golongan ini adalah golongan yang sentiasa berkerja dan berusaha tanpa jemu dan kecewa. Mereka bekerjasama di antara satu sama lain. Hasil daripada sumbangan mereka yang bersungguh-sungguh ini, maka terciptalah tamaddun islam yang amat tinggi.

4. Darah Para Syuhada

Para mujahid yang mempertahankan Islam dengan berani dan taqwa merupakan benteng yang kukuh di dalam Ummah Islamiah. Ini kerana para musuh Islam memang sentiasa berusaha menghapuskan Islam ini sama ada lahiriahnya maupun maknawiyahnya Golongan ini adalah golongan yang mempertahankan Islam apabila Islam di serang oleh musuh-musuhnya. Hasil daripada pengorbanan mereka inilah maka Islam itu dihormati dan tidak dipandang rendah oleh musuh-musuh yang bercita-cita ingin menguburkannya” via @PhotoRepost_app

Kelas UsrahFitrah
Ustaz Muhammad Abdullah Al-Amin 
Tarikh : Isnin / 29.9.2014
Bab : 8 Golongan yang berperanan menbangunkan Ummah. 

1. Kebijaksaan para pemimpin
2. Ilmu Para Ulama
3. Peluh para Alimin (pekerja)
4. Darah para Syuhada 
5. Doa orang solehin
6. Harta para aghniya’ (org kaya)
7. Kehebatan para Daie ( pendakwah )
8. Rahim wanita Solehah

Setiap orang ada peranaan dalam pembangunan Ummah .

Kelas UsrahFitrah
Ustaz Muhammad Abdullah Al-Amin
Tarikh : Isnin / 29.9.2014
Bab : 8 Golongan yang berperanan menbangunkan Ummah.

1. Kebijaksaan para pemimpin
2. Ilmu Para Ulama
3. Peluh para Alimin (pekerja)
4. Darah para Syuhada
5. Doa orang solehin
6. Harta para aghniya’ (org kaya)
7. Kehebatan para Daie ( pendakwah )
8. Rahim wanita Solehah

Setiap orang ada peranaan dalam pembangunan Ummah .

by @fazifuzzycakes “Fazi Fuzzy Cakes 
0136878010
Fb : fazi fuzzy cakes

ArtDrawing Cake 
#Barbie
#barbiecake
#cakes 
#birthdaycake
#sayajual 
#sayajualkek” via @PhotoRepost_app

by @fazifuzzycakes “Fazi Fuzzy Cakes
0136878010
Fb : fazi fuzzy cakes

ArtDrawing Cake
#Barbie
#barbiecake
#cakes
#birthdaycake
#sayajual
#sayajualkek” via @PhotoRepost_app

😁

😁

Jom jom ..

Jom jom ..

Wah.. Ada zapin dari negara Brunei, Arau ( Indonesia ) , Singapura dan Malaysia. 

Setiap Negara gerak geri langkahnya berbeza .

Wah.. Ada zapin dari negara Brunei, Arau ( Indonesia ) , Singapura dan Malaysia.

Setiap Negara gerak geri langkahnya berbeza .

Mungkin kita boleh ubah sikap kita dgn mengikuti sedikit arahan yg mudah . 
Pihak pengurusan sudah menyediakan tempat letak kasut, jadi gunakan lah. 
Simple kan 
Kasut x bersepah
Pemandangan pon ok

Mungkin kita boleh ubah sikap kita dgn mengikuti sedikit arahan yg mudah .
Pihak pengurusan sudah menyediakan tempat letak kasut, jadi gunakan lah.
Simple kan
Kasut x bersepah
Pemandangan pon ok

Ada Gaya jadi bapa tak? Hehehe

Ada Gaya jadi bapa tak? Hehehe

Bestnya cik Abe @adamcorrielee dpt mkn bersama Habib Ali .. 
Kita tunggu di sebalik tirai ye.. Lapoo la… 
 (at Masjid Muadz bin Jabal)

Bestnya cik Abe @adamcorrielee dpt mkn bersama Habib Ali ..
Kita tunggu di sebalik tirai ye.. Lapoo la…
(at Masjid Muadz bin Jabal)

Dpt cenderahati ketika hadiri pengajian Majlis Ta’lim Darul Murtadza tadi😊…

Dpt cenderahati ketika hadiri pengajian Majlis Ta’lim Darul Murtadza tadi😊…

Mereka pon menutup kepala mereka utk menjaga kehormatan da kesucian kaum wanita.. 😭

Mereka pon menutup kepala mereka utk menjaga kehormatan da kesucian kaum wanita.. 😭

Tak baik tidur waktu asar. @fazifuzzycakes

Tak baik tidur waktu asar. @fazifuzzycakes